Blog

Agentia de turism sau nu?

Evaluare utilizator: 0 / 5

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Comunicarea corecta cu agentia de turism presupune respect, profesionalism si interes.

Nu trebuie sa fie cel mai bun agent care sa fi vizitat toata lumea, dar trebuie sa fie cel mai sincer si integru. Parerea mea! 

Cu totii ne dorim clienti fericiti, dar ei devin fericiti la sfarsitul vacantei, si pana atunci e important sa facem tot ce stim noi mai bine. Inainte, nu dupa. 

Iata 7 etape pe care eu le consider importante in comunicarea client – agent de turism:

agentia-de-turism-sau-n_20170821-09Augst_1

1. Informatiile despre conditiile de clasificare – daca se solicita sau nu, este datoria agentului sa informeze clientul despre faptul ca acestea difera de la o tara la alta, de la un sistem de evaluare la altul; Raportul calitate pret pe care un agent il considera potrivit pentru clientul sau trebuie sa fie inteles la fel si de acesta :) Se pot evita in acest fel reclamatiile referitoare la calitatea conditiilor de cazare. E bine sa stii ca, de cele mai multe ori, cand primesti un tarif semnificativ mai mic decat la agentia x este pentru ca si conditiile (respectiv, tipul de camera si / sau serviciile rezervate) sunt diferite. E clar ca tariful e mai mic in acest caz, dar cu siguranta si multumirea va fi mai mica. Asadar, atentie la informarea corecta asupra conditiilor de cazare! E bine sa spui exact ce asteptari ai, iar agentul sa iti spuna exact pentru ce platesti.

2. Oferta si tariful includ serviciile de turism, dar si pe cele ale agentului. Cu cat este mai bun in a te informa si a gasi exact ceea ce iti doresti, inseamna ca vei fi mai fericit, vei avea mai putine griji in vacanta, mai multa incredere in agent si deci in final, mai putina bataie de cap si cheltuiala mai mica.

3. Contractul ofera garantie, drepturi si obligatii de partea ambelor parti: agentul garanteaza ca a efectuat rezervarile respective, iar clientul garanteaza ca va plati. De obicei i se acorda putina atentie acestui document, desi este poate cel mai important. Aici se specifica termene de plata si responsabilitati agreate impreuna. Chiar si in situatiile de cea mai mare incredere si prietenie poti avea surprize, astfel incat e bine sa te intrebi de ce sa risti?

4. Factura si chitanta sunt documente finaciare care atesta ca intelegerea s-a concretizat si confirma plata.

5. Documentele de calatorie (voucher) se elibereaza dupa ce plata a fost receptionata de furnizorii de servicii, respectiv de catre hotel/companie aeriana/etc. Chiar si dupa ce le primesti nu ai garantia ca nu vor aparea situatii de exceptie despre care s-a tot auzit in ultima vreme: overbooking – cand hotelul a vandut mai multe camere decat are sau chiar falimentul. E bine sa stii ca in astfel de situatii de exceptie nedorite, agentul de turism te poate ajuta datorita colaborarilor pe care le are. Am intalnit astfel de situatii care au fost gestionate cu profesionalism de catre partenerii externi.

6. Modificarile de pasageri, servicii si perioada se pot efectua in functie de conditiile acceptate de fiecare furnizor. Daca este vorba de bilete de avion, atunci pentru liniile low cost se pot efectua anumite modificari (perioada calatoriei, numele pasagerilor) in timp ce pentru zborurile de linie ale companiilor mari nu se pot face modificari (cu unele exceptii pentru schimbarea perioadei). Daca este vorba de hoteluri, in general acestia accepta modificari ulterioare rezervarilor si platii. Este bine sa cunoasteti aceste detalii din timp pentru fiecare rezervare in parte. Daca se doreste adaugarea de servicii, acest lucru este de asemenea posibil.

7. Anularea este posibila in anumite termene si conditii care trebuie mentionate in oferta/contract. Exista mai multe situatii in care poti primi toti banii inapoi sau doar o parte, insa acest lucru este permis doar inaintea plecarii si nu dupa aceasta data. Exista si oferte de tipul rezervarilor timpurii unde nu se permite anularea si nici modificari.

Concluziile ne apartin fiecaruia. Exista clienti care au timp si isi pot asuma responsabilitatea rezervarilor pe cont propriu la fel cum exista si categoria celor care nu au timp si care prefera sa lase aceste griji in seama agentiilor de turism. Exista avantaje si dezavantaje in ambele situatii :)

Eu va recomand sa solicitati toate informatiile, sa nu plecati niciodata nelamuriti, sa semnati contracte in cunostinta de cauza si sa aveti apoi incredere ca toate lucrurile vor decurge asa cum va doriti.

SOLICITA O OFERTA PERSONALIZATA

CEL MAI IMPORTANT PAS ESTE SA IMI SPUI CE CAUTI. ADAUGA DETALII IMPORTANTE IN SOLICITAREA TA,
IAR EU VOI RASPUNDE IN SCURT TIMP. MULTUMESC.

seven colours footer