Blog

5 sfaturi care te ajuta sa nu iei teapa de la agentia de turism

Evaluare utilizator: 5 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activă
 

1. Asigura-te ca obtii cel mai bun tarif

Cum? Simplu, fii tu insuti realist:

Inainte sa contactezi orice agent sau agentie de turism, pune-ti singur cateva intrebari si cauta raspunsurile sincere:

Cat timp sunt eu dispus sa investesc in cautari, rezervari, confirmari, etc.? Chiar si timpul tau costa bani – tot ai tai, in principiu;

Vreau sa verific chiar eu toate detaliile si veridicitatea lor? Raspunsul este legat tot de timpul pe care il vei consuma sa faci toate aceste verificari; daca vrei sa faci tu tot si nu ai nevoie de un consultant, nu mai apela la agentie. Ar fi pierdere de timp.

Ce imi doresc cu adevarat? Ce fel de conditii? Degeaba ma astept sa primesc oferte de 5 stele si de fapt am nevoie doar de un pat unde sa pun capul pentru ca in timpul zilei voi fi plecat mai tot timpul in afara hotelului;

Stiu care sunt tarifele pe piata respectiva? Poti sa faci un mic research ca sa iti ajustezi asteptarile;

Vreau ieftin? Ce sunt dispus sa accept pentru asta? O camera la demisol? O escala de 12 ore? O distanta mai mare fata de obiectivele turistice? Si lista poate continua in functie de preferinte.

sfaturi-care-te-ajuta-sa-nu-iei-teapa-de-la-agentia-de-turism

Dupa ce ai trecut prin acest scurt proces de introspectie poti contacta agentul/agentia si, impreuna cu informatiile despre numarul de persoane (adulti/copii) perioada, locatia, alte servicii poti fii sigur ca o sa primesti cel mai bun tarif. In general agentii folosesc aceleasi sisteme si gasesc aceleasi tarife. E o batalie asa de mare pe commision ca aproape nu sunt diferente intre ei. Ceea ce intr-adevar face diferenta este interesul si atitudinea. Si asta doar tu poti sa iti dai seama cu cine ai de a face si pe mainile cui te lasi. Vrei un tarif bun si corect sau il vrei doar pe cel mai mic? S-ar putea sa te coste in final la fel :)

 

2. Solicita si semneaza un contract pentru prestare de servicii

In afara faptului ca este un document obligatoriu, te asiguri in acest fel ca esti luat in serios si elimini din riscul de a fi pacalit. Orice firma poate da faliment si acest lucru nu poate fi evitat in procent de 100%, dar, daca esti atent, poti sa te pui la adapost.

In ziua de azi mai totul se rezolva online. Poate nu ai contact direct cu agentul/agentia, dar poti sa faci cateva verificari pe contractul primit:

  • Verifica daca exista date de contact, un site, o adresa de mail, un numar de telefon active; poti sa intri pe site sau pe facebook, sa dai un mesaj sau pur si simplu sa vezi cand a fost data ultimei postari;
  • Citeste cu atentie drepturile si obligatiile – trebuie sa fie pe inteles si asumate. Daca ai nelamuriri cel mai bine este sa intrebi. Pentru ca doar asa o sa elimini incertitudinile, iar agentul/agentia isi poate corecta eventualele erori;
  • Cauta in contract numarul licentei si al politei de insolvabilitate ale agentiei si daca sunt in vigoare – aceste informatii sunt extrem de importante si te vei linisti mai mult daca stii ca exista, sunt reale si actuale;
  • Completeaza datele tale de contact reale ca sa poti fi gasit cu usurinta in caz de urgenta.

3. Cum te asiguri ca ai vreme buna in vacanta?

Ei, da, aici e marea capcana. Daca ti-ai luat vacanta cu un an inainte, cum sa faci verificarea asta? Iata o idee: pe www.accuweather.com poti sa verifici istoricul vremii din ultiii ani. De asemenea poti sa verifici si cu 45 zile inainte de data plecarii:

Daca insa constati ca este prea tarziu sa mai schimbi vremea, totusi e bine sa te pregatesti psihic si cu hainele potrivite.

4. Cum iti recuperezi banii?

In situatia putin probabila, dar nefericita cand nu vei mai putea pleca in vacanta, ai dori sa poti sa primesti banii inapoi. In multe cazuri este posibil. Tot ce trebuie sa faci este sa te informezi de la inceput despre aceste posibilitati:

  • Asigurarea storno – aproape toate firmele de asigurare ofera asa ceva; o agentie de turism lucreza cu siguranta cu o astfel de firma; atentie la conditiile pentru incheierea unei polite storno (se iau in considerare: destinatia, tipul de transport, data rezervarii si suma)
  • Anularea rezervarilor – conditiile de anulare sunt mentionate in oferta si contract; se pot face anulari cu exceptia biletelor de avion si a rezervarilor early booking / non refundable

Desigur nu este de dorit sa iti anulezi vacanta, dar e bine sa stii ce poti face ca sa previi astfel de situatii.

5. Garantia conditiilor de cazare

Acesta este un subiect sensibil. Suntem diferiti, avem sisteme de valori si de apreciere diferite si e foarte bine ca e asa. Doar ca atunci cand alegi un hotel fara sa il fi vazut dinainte, pleci cu niste asteptari bazate pe cateva informatii primite de la altcineva. Si se poate intampla ca ele sa fie daramate inca de la intrarea in receptie. Iata ce iti recomand sa faci:

  • Cere oferta si pentru cel mai bun hotel si vezi care sunt serviciile care il fac sa fie atat de scump in comparatie cu ce iti permiti tu; acest lucru te va ajuta sa intelegi daca merita sau nu o invetitie mai mare sau poate ca pur si simplu sistemul de clasificare este diferit fata de cel pe care il cunosti;
  • Inainte sa iei o decizie verifica pe www.tripadvisor.com sau www.amfostacolo.ro locatiiile respective; nu te poti baza 100% pe ce scrie acolo pentru ca fiecare apreciaza in felul lui, dar poti sa vezi poze postate de clienti, poti sa afli ce le-a placut si ce nu si sa tragi singur concluzii;
  • Solicita parerea agentului – este posibil ca el sau colegi de ai lui sa fi vizitat hotelul respectiv; daca nu, macar va intreba la randul lui sau va cauta aceste informatii pentru tine;
  • Gandeste-te bine la ce compromisuri accepti la momentul rezervarii; daca le faci in detrimentul confortului, atunci accepta ca pentru asta ai platit;
  • Solicita un upgrade la fata locului atunci cand chiar nu iti place ce gasesti. In fond, decat sa iti strici tot concediul, mai bine platesti o diferenta de bani si te simti bine;
  • Ofera feedback agentiei – atat lucrurile bune cat si cele mai putin bune sunt foarte valoroase; atat pentru a le folosi in relatia cu alti clienti si in special in relatia cu tine; un agent/o agentie care pune accent pe relatia cu clientii va aprecia feedback-ul, il va folosi si se va stradui sa te multumeasca data viitoare si de ce nu sa iti ofere si o recompensa.

Speram ca informatiile din prezentul ghid sa te ajute si sa iti imbunatateasca semnficativ calitatea vacantelor tale si a relatiei cu agentia de turism.

Iti multumim! Agentia de turism Seven Colours

SOLICITA O OFERTA PERSONALIZATA

CEL MAI IMPORTANT PAS ESTE SA IMI SPUI CE CAUTI. ADAUGA DETALII IMPORTANTE IN SOLICITAREA TA,
IAR EU VOI RASPUNDE IN SCURT TIMP. MULTUMESC.

seven colours footer